ယေန႔ ၾကြက္သား ကမၻာတြင္ ၾကြက္သားမ်ား က်စ္လစ္သိပ္သည္း ႀကီးထြားသူတို႔က ဘုရင္ျဖစ္ၿပီး ၾကြက္သား ဖြ႔႔ံၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္ က်စ္လစ္ သိပ္သည္းသူမ်ားက အေခၽြ အရံမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုေရး သားၾကသူမ်ားရွိသလို ကာယအလွ တည္ေဆာက္ရာမွာ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသင့္ သည္ထက္ ႀကီးထြားေအာင္ ေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ ဖို႔လိုပါသလား။ အခ်ိဳးအစား ညီညြတ္ေျပျပစ္ လွပ ျခင္းဆိုသည္ကို မည္သုိ႔ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ေဆာင္၍ အကဲခတ္ပါ သေလာဆိုသည့္ အေမးပုဒ္စာႏွင့္ ျငင္းခ်က္ထုတ္ ေျပာဆိုေရးသား ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ထို အယူဆႏွစ္ရပ္ သည္ ၾကြက္သား ကမၻာတြင္ ၀ိေယာဓိ အသြင္ေဆာင္ က်ယ္ျပန္႔လာသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာၾကာ ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ ပိုမို၍ အျငင္းပြားေျပာ ဆိုလာၾကေလသည္။ ယင္းအယူအဆႏွစ္ ရပ္သည္ ေရွးႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၄၈ ခု၊ ေမာင္စႀက္ာ၀ဠာ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ နာမည္ေက်ာ္ ကာယဗလေမာင္ မ်ားျဖစ္သည့္ ဂၽြန္ဂရိ မက္ႏွင့္ စတီးဗ္ရီးဗ္တို႔သည္ အမွတ္ျခင္း တူေနသျဖင့္ ျပန္လည္ေရြး ခ်ယ္ရျခင္းသည္ ယင္းအယူ အဆႏွစ္ရပ္ တည္ရွိမႈ၏ သာဓက တစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာမိေပသည္။ ဂၽြန္ဂရိမတ္၏ ကိုယ္ကာယ တည္ ေဆာက္မႈသည္ ႀကီးထြားႀကံ႕ခိုင္မႈအား သာၿပီး စတီးဗ္ရီးဗ္၏ ကိုယ္ကာယပညာ တည္ေဆာက္မႈသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္ ေျပျပစ္ လွပျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားကို အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ဒိုင္လူႀကီးမ်ား၏ သေဘာထားအျမင္ အားၿပိဳင္ေနေၾကာင္း အထင္အရွားေတြ ႔ျမင္ရေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုစဥ္အခါကပင္ ထိုအယူအ ဆႏွစ္ရပ္၏ ၀ိေယာဓိ ျဖစ္မႈ တည္ရွိေနေပသည္။
ကာယဗလေမာင္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ အကဲခတ္ဆံုးျဖတ္ေရြး ခ်ယ္ရာတြင္ တည္ေဆာက္မႈ အပိုင္းႏွင့္ တင္ျပမႈအပိုင္း တို႔အေပၚ အေျခခံ ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းတြင္ -
၁။ အရပ္အေမာင္းအလိုက္ ကိုယ္ကာယဖြံ႔ၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္ႀကီးထြားမႈရွိျခင္း
ေျခသလံုးၾကြက္သားမွ လည္ပင္း ႀကြက္သားအထိ ႀကြက္သားမ်ား အစိတ္အပိုင္းအလိုက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးႀကီးထြားျခင္း ျဖစ္သည္။
၂။ ကိုယ္ကာယ အခ်ိဳးအစား ညီညြတ္ေျပျပစ္ျခင္း
ခါးအေပၚပိုင္း ရင္အုပ္၊ ေက်ာျပင္၊ လက္ေမာင္း၊ လက္ဖ်ံ၊ လည္ပင္း စသည္တို႔ႏွင့္ ခါးေအာက္ပိုင္း ေပါင္၊ ေျခသလံုး၊ တင္ပါး စသည့္ ၾကြက္သား အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဖြ႔႔ံၿဖိဳးႀကီးထြားမႈ အခ်ိဳးအစား ညီညြတ္ ေျပျပစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထပ္မံ အႏုစိတ္ရေသာ္ (ဥပမာ) ေပါင္ရင္းေပါင္ဖ်ား ေရွ႕ေနာက္ေဘးရွိ ၾကြက္ သားမ်ား ရင္အပ္ က်ယ္ျပန္မႈ အေပၚ ေအာက္၊ ဒု မို႔ေမာက္မႈႏွင့္ လက္ေမာင္းေရွ ႕သား ေနာက္သား ေမာင္းအိုးေရွ႕ေနာက္ေဘး စသည္တို႔ ညီ ညြတ္ေျပျပစ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၃။ ႀကြက္သားမ်ား ဖြ႔ံၿဖိဳး ႀကီးထြား က်စ္လစ္ သိပ္သည္ ကြဲျပားေပ ၚလြင္ ျပတ္သားမႈရွိျခင္း။
အစိတ္အပိုင္း လိုက္ရွိ ၾကြက္သားမ်ားအားလံုးသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈႏွင့္ အတူ က်စ္လစ္ သိပ္သည္းျခင္း၊ ၾကြက္သား တစ္ခုနွင့္တစ္ခု ကြဲျပားေပၚလြင္ျပတ္ သားျခင္းျဖစ္၏။ အဆီမ်ား ဖံုးလႊမ္းမႈရွိပါက ကြဲျပားေပၚ လြင္ျခင္းႏွင့္ က်စ္လစ္ သိပ္သည္း မႈမ်ား အားနည္းျခင္းျဖစ္ေပ သည္။
တင္ျပမႈအပိုင္းတြင္ -
(က) သတ္မွတ္ ကိုယ္ဟန္ျပ (၇)မ်ိဳး ျပသျခင္း။
( ခ) မိမိႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ရာ ကိုယ္ဟန္မ်ား (၉၀ စကၠန္႔) ျပသျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပသည္။ သတ္မွတ္ကိုယ္
ဟန္ျပ (၇)မ်ိဳးသည္ အေျခခံတည္ေဆာက္မႈ ျပည့္စံုျခင္း ရွိမရွိကို အကဲခတ္ျခင္းျဖစ္၍ ႀကီးထြား သည္ထက္ႀကီးထြားသူမ်ားေရာ၊ အဆင့္မီ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားေျပျပစ္သူမ်ားအားလံုး မျပမေနရ တင္ျပ မႈျဖစ္ေပသည္။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ကိုယ္ဟန္ျပသည္ မိမိတို႔၏ တည္ေဆာက္ထားမႈ အရည္အေသြး တို႔ကို ေပၚလြင္ေအာင္၊ အခ်ိဳးက်၊ ေျပျပစ္ လွပေအာင္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ကာယဗလေလ့ က်င့္တည္ေဆာက္ မႈတြင္ ႀကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသည္ ထက္ႀကီးထြားၿပီး အတံုးလိုက္၊ အတစ္လိုက္ ေပၚလြင္ျပတ္ သားေအာင္ ေလ့က်င့္မႈ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ျဖစ္ေပၚေနသလို အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္သူတို႔ႏွင့္ ၀ါသနာရွင္ မ်ားကလည္း အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း၊ ဘက္ႏွစ္ဘက္တြင္ အားၿပိဳင္ လ်က္ရွိေပသည္။ ယင္းအယူ အဆ၏ အျငင္းပြားမႈသည္ အထူးသျဖင့္ ကာယကံရွင္၏ အျငင္းပြားမႈသည္ က်ယ္ျပန္႔သည္ထက္ က်ယ္ျပန္႔လာေတာ့မည့္ အရိပ္လကၡဏာ မ်ားေပၚ ေပါက္လ်က္ရွိ၏။ အျငင္းပြား မေက်နပ္မႈသည္ ႀကီးထြား လာႏိုင္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆုေၾကးစား ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၏ ခ်ီးျမွင့္ေငြသည္ မက္ေမာဖြယ္ရာ ေဒၚလာ သိန္းေသာင္းခ်ီ၍ ရေသာ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး စနစ္၏ ေၾကာ္ျငာ အခန္းက႑တြင္ ေရပန္းစား အားကစားသမားတို႔၏ တန္ဖိုးသည္လည္း အေရးပါ အရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကာယဗလ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္မႈကို ေရွးရာစုႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ လူသားတို႔သည္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားၾက သည္။ စက္မႈသိပၸံေခတ္ မတိုင္မီေခတ္မ်ားက ဆိုလ်င္ ကာယဗလႀကံ႕ခိုင္ သန္စြမ္းမႈသည္ လူသားတို႔ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ ႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ေလ သည္။ ကာယဗလကို ႐ႈေဒါင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ပံုေဖာ္ၾကသည္။ ကာယဗလအလွ တည္ေဆာက္မႈ အားကစားသည္ အႏုပညာ ယွက္ႏြယ္ ပါ၀င္မႈရွိသည္ႏွင့္အမွ် အႏုပညာ ကမၻာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ စသည့္ နယ္ေျမတို႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပါင္းကူး မႈမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အီတလီႏိုင္ငံေရာ မၿမိဳ႕ရွိ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ အႏုပညာရွင္မ်ား ၏ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား၊ ေက်ာက္ဆစ္ပန္း ပု႐ုပ္ထုမ်ားက အထင္အရွား သက္ေသ သာဓကမ်ားပင္ျဖစ္ေလ သည္။ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ကာယဗလအလွ၏ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈသည္ စံႏႈန္း တစ္ရပ္ အျဖစ္ တည္ရွိခဲ့ေလသည္။ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ကာယဗလ အလွတည္ေဆာက္မႈကို ႐ႈေဒါင့္ႏွစ္မ်ိဳး၊ ခံစားမႈႏွစ္ရပ္ရွိေၾကာင္း ေရာမေခတ္ေက်ာက္ ဆစ္႐ုပ္ ထုမ်ားႏွင့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကို ပိုင္းျခား စိပ္ျဖာ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ပါက ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ၾကြက္သားႀကီး ထြားမႈကို အေလးေပး ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ ထုမ်ားႏွင့္ ႀကံ႕ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳး မႈႏွင့္အတူ ေျပျပစ္လွပမႈကို အေျချပဳ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု ႐ုပ္ထုမ်ား ေတြ႔ျမင္ရေလ သည္။ ကာယဗလအလွ တည္ေဆာက္မႈတြင္ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အႏုပညာရွင္ ႀကီးမ်ားပင္ ခံစားဖြဲ႔စည္းမႈ မတူ ကြဲျပားျခားနားေၾကာင္း ျပဆိုလ်က္ရွိေပသည္။ တူညီေသာအခ်က္ကား ကာယဗလအလွ အဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ျခင္း ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ကာယဗလအလွေမာင္ မယ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားသည္ ယခုအခါ တြင္ ကာယဗလႀကြက္သားဘုရင္ ဗိုလ္လုပြဲအသြင္ ေဆာင္လ်က္ရွိေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကြက္သား၊ ႀကီးထြားသည္ ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔က ဘုရင္၊ ကာယဗလ အလွႀကီး ထြားသူတို႔က အေခၽြအရံဆိုသည့္ ေျပာ ဆိုေရးသား အျငင္း ပြားမႈမ်ား ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ မ်ား (၁၉၈၀-/၉၀ ဆယ္စု တစ္ေခတ္)က ကာယဗလ အလွေမာင္မ်ားကို အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ႀကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားေပၚ လြင္ျပတ္သားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပမႈ တို႔ကိုအခ်ိဳးညီႏႈန္း စံထားရွိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အာႏိုး၊ ဖရန္႔ဇိန္း၊ ဆာဂ်ီယို အိုလီဖာ၊ ဖရန္ကို ကိုလံဘူ စသူတို႔ ေအာင္ပြဲခံ ခဲ့ေပသည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ကာယဗလ အလွ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ ေျပျပစ္လွပ ျခင္းႏႈန္းစံထက္ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြား မႈႏႈန္းစံကို အေလးေပးေရြးခ်ယ္လ်က္ရွိေပသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ထိပ္တန္းကာယဗလေမာင္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဒိုရီယံရိတ္စ္ႏွင့္ ေရွာင္ေရးတို႔၏ ကာယဗလအလွတည္ေဆာက္မႈျဖစ္စဥ္ကို ပိုင္းျခားစိပ္ျဖာဆန္းစစ္ပါက ထိုအျဖစ္ကို ေတြ႔ျမင္ ရမည္ျဖစ္ေပ သည္။ ေရွာင္ေရးသည္ ေမာင္အိုလံပီယာ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ စတုတၳ၊ တတိယ အဆင့္မွ ဒုတိယအဆင့္ အထိ တက္လွမ္းႏိုင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ဒိုရီယန္ဆိုေသာ အုတ္တံတိုင္းၾကီးကို မေက်ာ္ႏိုင္ပဲ ဒုတိယ ၊တတိယ ေနရာ၌သာပင္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ႔သည္။ ဒိုရီယံ၏ ကာယဗလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ားက ကမၻာဦး
ဒိုင္ႏိုေဆာလ္သတၱ၀ါႀကီးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း တင္စားေျပာဆိုခဲ့ၾကေလသည္။ ေတြ႔ျမင္ခံစားခ်က္မွ ေပၚထြက္လာေသာ တင္စားမႈမ်ားျဖစ္၍ ဒိုရီယံ၏ ကာယဗလ ၾကြက္သား ထုထည္ပမာဏ သည္ ေျပျပစ္လွပျခင္း အခ်ိဳးရာႏႈန္း ထက္ ႀကီးထြားခိုင္ခန္႔မႈ ရာႏႈန္းက လႊမ္းမိုးလ်က္ ရွိခဲ႔သည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။
- ၾကြက္သားႀကီး ထြားသည္ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔ကသာ ဘုရင္ျဖစ္ႏိုင္သလား ……။
- ၾကြက္သား အဆင့္မီ ႀကီးထြားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပသူတို႔က အေခၽြအရံပဲ ျဖစ္ရမွာလား …..။
– ကာယဗလအလွ ေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ ရာမွ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသင့္သည္ထက္ ႀကီးထြားေအာင္ ေလ့က်င့္သင့္ပါ သာလား …..။
- ႀကီးထြားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပျခင္းတို႔ ေပါင္းစပ္မႈ အခ်ိဳးအစား မည္သို႔ ႐ႈျမင္အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ပါသလဲ …..။
စသည့္ စသည့္ အေမးပုဒ္စာတို႔ျဖင့္ ေျပာဆိုေရးသား အျငင္းပြားလ်က္ ရွိေပသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ကာယဗလ ေမာင္ၿပိဳင္ ပြဲမ်ားသည္ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ရာ၌ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသည္ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔က အခြင့္အလမ္း သာခဲ့သည္ ကေတာ့ ဓိ႒ဓမၼပင္ျဖစ္ေလ သည္။ ႏွစ္ေတြေခတ္ေတြေျပာင္း လာသည္ႏွင့္ အမွ် ေတြ႔ျမင္ ခံစားခ်က္တို႔ ေျပာင္းလဲ လာေသာေၾကာင့္ စနစ္ စနစ္တို႔သည္လည္း ေျပာင္းလဲ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အလွတရားကို ခံစားရာတြင္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သည္ ေရွးေခတ္မ်ားႏွင့္ မတူေခ်။ ဟန္မူယာ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေနာင္းႏွင့္ ေျခတစ္လွမ္း ကုေဋတစ္သန္း တန္သည့္ အလွခံစားမႈမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ေခ်၊ အားႏွင့္အလွ ခံစားမႈကို ေဖြရွာေနၾကေလသည္။ အမ်ိဳးသမီး ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ေဘာလီေဘာၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ အေလးမၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကာယအလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကာယ ဗလမယ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ား စသည့္ ႏိုင္ငံတကာ အမ်ိဳးသမီး အားကစားၿပိဳင္ပြဲမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔က အားႏွင့္အလွ ေဖြရွာမႈသာဒက မ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။
မည္သို႔ျပင္ျဖစ္ေစ၊ ယေန႔ ၾကြက္သား ကမၻာႏွင့္ ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို မိမိတုိ႔ မ်က္ေခ် မျပတ္ စူးစမ္းေလ့ လာၾကရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ ရင္ေဘာင္ တန္းေျပးေနသူမ်ားအား မိမိက မ်က္ေစ့ တစ္မွိတ္ကေလး ရပ္လိုက္ပါက ထိုသူမ်ားသည္ မိမိႏွင့္မည္မွ် အလွမ္းေ၀းသြား မည္ကို ျမင္ေတြ႔ရ မည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကမၻာႀကီးသည္ လ်င္ျမန္ေသာ အရွိန္ႏႈန္းျဖင့္ တိုးတက္ေျပာင္း လဲလ်က္ရွိေပသည္။ တစ္ေန႔ တစ္လံ ပုဂံ ဘယ္ေျပးမလဲဆိုသည့္ထံုး ႏွလံုးမူၿပီး မေျပးေသာ္ ယေန႔ ေခတ္ႏွင္႔ အမွီတိုး တက္ေနေသာ ေရွ႔ကိုေျပးေန သည့္ႏိုင္ငံ တကာကို အမွီ လိုက္ႏိုင္မည္ဟုတ္ေပ။ မာရသြန္ သက္လံုေမြး၍ မီတာ(၁၀၀)အေျပးစံႏႈန္းျဖင့္ ႀကိဳးပမ္း ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္ ယေန႔ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ကာယဗလ ေမာင္မ်ား၊ မယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံတြင္း ေအာင္ၿမင္မႈမ်ား ရရွိေနသည္ကို တင္းတိမ္ေရာင္႔ရဲၿပီး ဆက္လက္ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈ မ်ား မၿပဳလုပ္ပဲ ၀ါးလံုးေခါင္းထဲ လသာေနပါက ႏိုင္ငံတကာ တြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေရးအတြက္ စိတ္ဓာတ္ အားမာန္ အၿပည္႔ၿဖင္႔ ၾကိဳးပမ္းေလ႔ က်င္႔ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ တြင္ေအာင္ၿမင္မႈ ပန္းတိုင္ အထြတ္ အထိပ္သို႔ ေရာက္ ရွိႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ၾကိဳးစား တင္ဆက္ေရး သားေပးလိုက္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ေအာင္ေအာင္(လိႈင္)
aungaung.aung24@gmail.com
ကာယဗလေမာင္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ အကဲခတ္ဆံုးျဖတ္ေရြး ခ်ယ္ရာတြင္ တည္ေဆာက္မႈ အပိုင္းႏွင့္ တင္ျပမႈအပိုင္း တို႔အေပၚ အေျခခံ ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းတြင္ -
၁။ အရပ္အေမာင္းအလိုက္ ကိုယ္ကာယဖြံ႔ၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္ႀကီးထြားမႈရွိျခင္း
ေျခသလံုးၾကြက္သားမွ လည္ပင္း ႀကြက္သားအထိ ႀကြက္သားမ်ား အစိတ္အပိုင္းအလိုက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးႀကီးထြားျခင္း ျဖစ္သည္။
၂။ ကိုယ္ကာယ အခ်ိဳးအစား ညီညြတ္ေျပျပစ္ျခင္း
ခါးအေပၚပိုင္း ရင္အုပ္၊ ေက်ာျပင္၊ လက္ေမာင္း၊ လက္ဖ်ံ၊ လည္ပင္း စသည္တို႔ႏွင့္ ခါးေအာက္ပိုင္း ေပါင္၊ ေျခသလံုး၊ တင္ပါး စသည့္ ၾကြက္သား အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဖြ႔႔ံၿဖိဳးႀကီးထြားမႈ အခ်ိဳးအစား ညီညြတ္ ေျပျပစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထပ္မံ အႏုစိတ္ရေသာ္ (ဥပမာ) ေပါင္ရင္းေပါင္ဖ်ား ေရွ႕ေနာက္ေဘးရွိ ၾကြက္ သားမ်ား ရင္အပ္ က်ယ္ျပန္မႈ အေပၚ ေအာက္၊ ဒု မို႔ေမာက္မႈႏွင့္ လက္ေမာင္းေရွ ႕သား ေနာက္သား ေမာင္းအိုးေရွ႕ေနာက္ေဘး စသည္တို႔ ညီ ညြတ္ေျပျပစ္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၃။ ႀကြက္သားမ်ား ဖြ႔ံၿဖိဳး ႀကီးထြား က်စ္လစ္ သိပ္သည္ ကြဲျပားေပ ၚလြင္ ျပတ္သားမႈရွိျခင္း။
အစိတ္အပိုင္း လိုက္ရွိ ၾကြက္သားမ်ားအားလံုးသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈႏွင့္ အတူ က်စ္လစ္ သိပ္သည္းျခင္း၊ ၾကြက္သား တစ္ခုနွင့္တစ္ခု ကြဲျပားေပၚလြင္ျပတ္ သားျခင္းျဖစ္၏။ အဆီမ်ား ဖံုးလႊမ္းမႈရွိပါက ကြဲျပားေပၚ လြင္ျခင္းႏွင့္ က်စ္လစ္ သိပ္သည္း မႈမ်ား အားနည္းျခင္းျဖစ္ေပ သည္။
တင္ျပမႈအပိုင္းတြင္ -
(က) သတ္မွတ္ ကိုယ္ဟန္ျပ (၇)မ်ိဳး ျပသျခင္း။
( ခ) မိမိႀကိဳက္ႏွစ္ သက္ရာ ကိုယ္ဟန္မ်ား (၉၀ စကၠန္႔) ျပသျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပသည္။ သတ္မွတ္ကိုယ္
ဟန္ျပ (၇)မ်ိဳးသည္ အေျခခံတည္ေဆာက္မႈ ျပည့္စံုျခင္း ရွိမရွိကို အကဲခတ္ျခင္းျဖစ္၍ ႀကီးထြား သည္ထက္ႀကီးထြားသူမ်ားေရာ၊ အဆင့္မီ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားေျပျပစ္သူမ်ားအားလံုး မျပမေနရ တင္ျပ မႈျဖစ္ေပသည္။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ကိုယ္ဟန္ျပသည္ မိမိတို႔၏ တည္ေဆာက္ထားမႈ အရည္အေသြး တို႔ကို ေပၚလြင္ေအာင္၊ အခ်ိဳးက်၊ ေျပျပစ္ လွပေအာင္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ကာယဗလေလ့ က်င့္တည္ေဆာက္ မႈတြင္ ႀကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသည္ ထက္ႀကီးထြားၿပီး အတံုးလိုက္၊ အတစ္လိုက္ ေပၚလြင္ျပတ္ သားေအာင္ ေလ့က်င့္မႈ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ျဖစ္ေပၚေနသလို အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္သူတို႔ႏွင့္ ၀ါသနာရွင္ မ်ားကလည္း အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း၊ ဘက္ႏွစ္ဘက္တြင္ အားၿပိဳင္ လ်က္ရွိေပသည္။ ယင္းအယူ အဆ၏ အျငင္းပြားမႈသည္ အထူးသျဖင့္ ကာယကံရွင္၏ အျငင္းပြားမႈသည္ က်ယ္ျပန္႔သည္ထက္ က်ယ္ျပန္႔လာေတာ့မည့္ အရိပ္လကၡဏာ မ်ားေပၚ ေပါက္လ်က္ရွိ၏။ အျငင္းပြား မေက်နပ္မႈသည္ ႀကီးထြား လာႏိုင္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆုေၾကးစား ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၏ ခ်ီးျမွင့္ေငြသည္ မက္ေမာဖြယ္ရာ ေဒၚလာ သိန္းေသာင္းခ်ီ၍ ရေသာ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရး စနစ္၏ ေၾကာ္ျငာ အခန္းက႑တြင္ ေရပန္းစား အားကစားသမားတို႔၏ တန္ဖိုးသည္လည္း အေရးပါ အရာေရာက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကာယဗလ ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကံ႕ခိုင္မႈကို ေရွးရာစုႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ လူသားတို႔သည္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး တန္ဖိုးထားၾက သည္။ စက္မႈသိပၸံေခတ္ မတိုင္မီေခတ္မ်ားက ဆိုလ်င္ ကာယဗလႀကံ႕ခိုင္ သန္စြမ္းမႈသည္ လူသားတို႔ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ ႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ တစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ေလ သည္။ ကာယဗလကို ႐ႈေဒါင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ပံုေဖာ္ၾကသည္။ ကာယဗလအလွ တည္ေဆာက္မႈ အားကစားသည္ အႏုပညာ ယွက္ႏြယ္ ပါ၀င္မႈရွိသည္ႏွင့္အမွ် အႏုပညာ ကမၻာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ စသည့္ နယ္ေျမတို႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပါင္းကူး မႈမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အီတလီႏိုင္ငံေရာ မၿမိဳ႕ရွိ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ အႏုပညာရွင္မ်ား ၏ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ား၊ ေက်ာက္ဆစ္ပန္း ပု႐ုပ္ထုမ်ားက အထင္အရွား သက္ေသ သာဓကမ်ားပင္ျဖစ္ေလ သည္။ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ကာယဗလအလွ၏ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈသည္ စံႏႈန္း တစ္ရပ္ အျဖစ္ တည္ရွိခဲ့ေလသည္။ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ကာယဗလ အလွတည္ေဆာက္မႈကို ႐ႈေဒါင့္ႏွစ္မ်ိဳး၊ ခံစားမႈႏွစ္ရပ္ရွိေၾကာင္း ေရာမေခတ္ေက်ာက္ ဆစ္႐ုပ္ ထုမ်ားႏွင့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားကို ပိုင္းျခား စိပ္ျဖာ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ပါက ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္သည္။ ၾကြက္သားႀကီး ထြားမႈကို အေလးေပး ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ ထုမ်ားႏွင့္ ႀကံ႕ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳး မႈႏွင့္အတူ ေျပျပစ္လွပမႈကို အေျချပဳ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု ႐ုပ္ထုမ်ား ေတြ႔ျမင္ရေလ သည္။ ကာယဗလအလွ တည္ေဆာက္မႈတြင္ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု အႏုပညာရွင္ ႀကီးမ်ားပင္ ခံစားဖြဲ႔စည္းမႈ မတူ ကြဲျပားျခားနားေၾကာင္း ျပဆိုလ်က္ရွိေပသည္။ တူညီေသာအခ်က္ကား ကာယဗလအလွ အဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ျခင္း ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ကာယဗလအလွေမာင္ မယ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားသည္ ယခုအခါ တြင္ ကာယဗလႀကြက္သားဘုရင္ ဗိုလ္လုပြဲအသြင္ ေဆာင္လ်က္ရွိေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကြက္သား၊ ႀကီးထြားသည္ ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔က ဘုရင္၊ ကာယဗလ အလွႀကီး ထြားသူတို႔က အေခၽြအရံဆိုသည့္ ေျပာ ဆိုေရးသား အျငင္း ပြားမႈမ်ား ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၈၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ မ်ား (၁၉၈၀-/၉၀ ဆယ္စု တစ္ေခတ္)က ကာယဗလ အလွေမာင္မ်ားကို အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ႀကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားေပၚ လြင္ျပတ္သားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပမႈ တို႔ကိုအခ်ိဳးညီႏႈန္း စံထားရွိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အာႏိုး၊ ဖရန္႔ဇိန္း၊ ဆာဂ်ီယို အိုလီဖာ၊ ဖရန္ကို ကိုလံဘူ စသူတို႔ ေအာင္ပြဲခံ ခဲ့ေပသည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ကာယဗလ အလွ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ ေျပျပစ္လွပ ျခင္းႏႈန္းစံထက္ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြား မႈႏႈန္းစံကို အေလးေပးေရြးခ်ယ္လ်က္ရွိေပသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ထိပ္တန္းကာယဗလေမာင္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဒိုရီယံရိတ္စ္ႏွင့္ ေရွာင္ေရးတို႔၏ ကာယဗလအလွတည္ေဆာက္မႈျဖစ္စဥ္ကို ပိုင္းျခားစိပ္ျဖာဆန္းစစ္ပါက ထိုအျဖစ္ကို ေတြ႔ျမင္ ရမည္ျဖစ္ေပ သည္။ ေရွာင္ေရးသည္ ေမာင္အိုလံပီယာ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ စတုတၳ၊ တတိယ အဆင့္မွ ဒုတိယအဆင့္ အထိ တက္လွမ္းႏိုင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ဒိုရီယန္ဆိုေသာ အုတ္တံတိုင္းၾကီးကို မေက်ာ္ႏိုင္ပဲ ဒုတိယ ၊တတိယ ေနရာ၌သာပင္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ႔သည္။ ဒိုရီယံ၏ ကာယဗလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ားက ကမၻာဦး
ဒိုင္ႏိုေဆာလ္သတၱ၀ါႀကီးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း တင္စားေျပာဆိုခဲ့ၾကေလသည္။ ေတြ႔ျမင္ခံစားခ်က္မွ ေပၚထြက္လာေသာ တင္စားမႈမ်ားျဖစ္၍ ဒိုရီယံ၏ ကာယဗလ ၾကြက္သား ထုထည္ပမာဏ သည္ ေျပျပစ္လွပျခင္း အခ်ိဳးရာႏႈန္း ထက္ ႀကီးထြားခိုင္ခန္႔မႈ ရာႏႈန္းက လႊမ္းမိုးလ်က္ ရွိခဲ႔သည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။
- ၾကြက္သားႀကီး ထြားသည္ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔ကသာ ဘုရင္ျဖစ္ႏိုင္သလား ……။
- ၾကြက္သား အဆင့္မီ ႀကီးထြားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပသူတို႔က အေခၽြအရံပဲ ျဖစ္ရမွာလား …..။
– ကာယဗလအလွ ေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ ရာမွ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသင့္သည္ထက္ ႀကီးထြားေအာင္ ေလ့က်င့္သင့္ပါ သာလား …..။
- ႀကီးထြားမႈႏွင့္ ေျပျပစ္လွပျခင္းတို႔ ေပါင္းစပ္မႈ အခ်ိဳးအစား မည္သို႔ ႐ႈျမင္အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ပါသလဲ …..။
စသည့္ စသည့္ အေမးပုဒ္စာတို႔ျဖင့္ ေျပာဆိုေရးသား အျငင္းပြားလ်က္ ရွိေပသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ကာယဗလ ေမာင္ၿပိဳင္ ပြဲမ်ားသည္ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အကဲခတ္ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ရာ၌ ၾကြက္သားမ်ား ႀကီးထြားသည္ထက္ ႀကီးထြားသူတို႔က အခြင့္အလမ္း သာခဲ့သည္ ကေတာ့ ဓိ႒ဓမၼပင္ျဖစ္ေလ သည္။ ႏွစ္ေတြေခတ္ေတြေျပာင္း လာသည္ႏွင့္ အမွ် ေတြ႔ျမင္ ခံစားခ်က္တို႔ ေျပာင္းလဲ လာေသာေၾကာင့္ စနစ္ စနစ္တို႔သည္လည္း ေျပာင္းလဲ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အလွတရားကို ခံစားရာတြင္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သည္ ေရွးေခတ္မ်ားႏွင့္ မတူေခ်။ ဟန္မူယာ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေနာင္းႏွင့္ ေျခတစ္လွမ္း ကုေဋတစ္သန္း တန္သည့္ အလွခံစားမႈမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ေခ်၊ အားႏွင့္အလွ ခံစားမႈကို ေဖြရွာေနၾကေလသည္။ အမ်ိဳးသမီး ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ေဘာလီေဘာၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ အေလးမၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကာယအလွမယ္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ကာယ ဗလမယ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ား စသည့္ ႏိုင္ငံတကာ အမ်ိဳးသမီး အားကစားၿပိဳင္ပြဲမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔က အားႏွင့္အလွ ေဖြရွာမႈသာဒက မ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။
မည္သို႔ျပင္ျဖစ္ေစ၊ ယေန႔ ၾကြက္သား ကမၻာႏွင့္ ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို မိမိတုိ႔ မ်က္ေခ် မျပတ္ စူးစမ္းေလ့ လာၾကရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ ရင္ေဘာင္ တန္းေျပးေနသူမ်ားအား မိမိက မ်က္ေစ့ တစ္မွိတ္ကေလး ရပ္လိုက္ပါက ထိုသူမ်ားသည္ မိမိႏွင့္မည္မွ် အလွမ္းေ၀းသြား မည္ကို ျမင္ေတြ႔ရ မည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကမၻာႀကီးသည္ လ်င္ျမန္ေသာ အရွိန္ႏႈန္းျဖင့္ တိုးတက္ေျပာင္း လဲလ်က္ရွိေပသည္။ တစ္ေန႔ တစ္လံ ပုဂံ ဘယ္ေျပးမလဲဆိုသည့္ထံုး ႏွလံုးမူၿပီး မေျပးေသာ္ ယေန႔ ေခတ္ႏွင္႔ အမွီတိုး တက္ေနေသာ ေရွ႔ကိုေျပးေန သည့္ႏိုင္ငံ တကာကို အမွီ လိုက္ႏိုင္မည္ဟုတ္ေပ။ မာရသြန္ သက္လံုေမြး၍ မီတာ(၁၀၀)အေျပးစံႏႈန္းျဖင့္ ႀကိဳးပမ္း ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္ ယေန႔ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ကာယဗလ ေမာင္မ်ား၊ မယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံတြင္း ေအာင္ၿမင္မႈမ်ား ရရွိေနသည္ကို တင္းတိမ္ေရာင္႔ရဲၿပီး ဆက္လက္ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈ မ်ား မၿပဳလုပ္ပဲ ၀ါးလံုးေခါင္းထဲ လသာေနပါက ႏိုင္ငံတကာ တြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေရးအတြက္ စိတ္ဓာတ္ အားမာန္ အၿပည္႔ၿဖင္႔ ၾကိဳးပမ္းေလ႔ က်င္႔ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ တြင္ေအာင္ၿမင္မႈ ပန္းတိုင္ အထြတ္ အထိပ္သို႔ ေရာက္ ရွိႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ၾကိဳးစား တင္ဆက္ေရး သားေပးလိုက္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ေအာင္ေအာင္(လိႈင္)
aungaung.aung24@gmail.com
No comments:
Post a Comment