arial" action="like" colorscheme="light">

Sunday, October 4, 2015

Trainer အတြက္ ( ၁၅ ) ခ်က္ --အပိုင္း ၁

နည္းၿပအေၾကာင္းေဆာင္းပါးေတြေရးရတာအခုေနာက္ပိုင္းကြ်န္ေတာ္တို႔လည္းလူမုန္းခံသမားၾကီးေတြၿဖစ္ေနပါတယ္။ကိုယ္ေတြကေတာ႔ဘယ္သူကိုမွရည္ရြယ္ၿပီးတိုက္ခိုက္ေရးသားဖို႔ဆႏၵမရွိပါဘူး။ဒါေပ႔မယ္လည္းေဆာင္းပါးပါအခ်က္အလက္တစ္ခ်ိဳ႔ကနည္းၿပတစ္ခ်ိဳ႔အတြက္တီေကာင္ဆားထိသလိုတြန္႔ခါသြားေစတာေတာ႔တစ္ေလာကက်ြွန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြေရးလိုက္တဲ႔ေဆာင္းပါးတစ္ခ်ိဳ႔ကသက္ေသၿပေနပါတယ္။ဒါေပ႔မယ္တစ္ခုေမးခ်င္ပါ တယ္Gymေလာကထဲမွာက်င္လည္တယ္ဒါနဲ႔ပဲအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းၿပဳေနၾကတယ္။နည္းၿပဆိုတဲ႔ရာထူးက ိုလည္းရထားတယ္။နည္းၿပတစ္ေယာက္ေလ႔လာသင္႔တဲ႔အရာေလ႔လာသင္႔တဲ႔အပိုင္းေတြကိုေလ႔လာဖို႔အခ်ိန္ေပးရဲ႔လား မိမိေလ႔လာမိသေလာက္ကိုေရာ ဒီေလာကထဲက ၀ါသနာရွင္ေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိေစတနာပါပါ ခ်ၿပ ၿပီးၿပီလဲ ။ေရးသားေပးဖို႔ဆႏၵရွိလား ေလ႔လာေနတုန္းပဲလား။က်ြွန္ေတာ္တို႔လိုမၿပည္႔စံုတဲ႔ေလ႔လာစဲအဆင္႔လို ၀ါသနာရွင္ေတြေတာင္ ဒီေလာကကိုအက်ိဳးၿပဳေဆာင္းပါး၄၀၀နီးပါေရးသားၿပီးခ်ိန္မွာဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးထဲထဲ၀င္၀င္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းၿပဳ ေနသူေတြကို ေၿပာခ်င္ပါတယ္ ေရးေပးၾကပါ။ေလ႔လာခ်င္သူေတြ အမ်ားၾကီးပါ ၿမန္မာၿပည္မွာ လက္ေတြ႔က်က် သမားဆိုသူေတြ မေရးေသးလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စာေတြ႔သမားေတြ အေရွ႔ထြက္ေနတာပါ တကယ္ေရးၾကည္႔ လိုက္ပါ တကယ္အားေပးမဲ႔သူေတြအမ်ားၾကီးပါ။မေရးႏိုင္ေသးဘူးလား ေအးေဆးအားေပးပါ ကိုယ္လမ္းကိုယ္ေလ်ာက္ေနပါတယ္ဘယ္သူကိုမွ ကြွ်န္ေတာ္တို႔အဆြယ္တရားမေဟာပါဘူး Gym လည္း မဖြင္႔ထားပါဘူး။ေစ်းသည္စကားနဲ႔ေၿပာရင္ ေဖာက္သည္လည္း မလုပါဘူး ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ အၿပင္စီးပြားေရးသမားေတြပါ ကာယဗလနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အားေဆး တစ္ေတာင္႔ေတာင္ မေရာင္းဘူးေသးပါဘူး။ အခုလည္း နည္းၿပ တစ္ခ်ိဳ႕ သိထားသင္႔တယ္ထင္လို႔ ေလ႔လာမိသေလာက္ စာေတြ႔က်က် ဘာသာၿပန္တင္ၿပ ေပးလိုက္ပါတယ္။ဆရာၾကီးဆိုသူေတြ မဖတ္ခ်င္ေက်ာ္သြားလိုက္ပါ။----ေဆာင္းပါးကိုေတာ႔ အပိုင္းခြဲမွအဆင္ေၿပ မွာမို႔ အပိုင္းခြဲျပီးေရးသားေပးပါ႔မယ္----
(၁ )။Effective Use of personal တစ္ဦးခ်င္းအရည္အေသြးကို စြမ္းအားၿပည္႔ ထိေရာက္စြာကိုင္တြယ္အသံုးခ် မႈစြမ္းရည္ျဖစ္ပါတယ္။မိမိေလ႔က်င္႔ေပးေနတဲ႔ တပည္႔တစ္ေယာက္မွာ အၿခားတစ္ေယာက္ႏွင္႔ မတူတဲ႔ ပင္ကိုဗီဇ ပါရမီဓာတ္ခံပါရွိျပီးသားပါ။ထိုဗီဇအားသာမႈမ်ားကိုအေၿခခံ၍ သူႏွင္႔လိုက္ေလ်ာညီေထြၿဖစ္ေစမည္႔ နည္းစနစ္ပိုင္း မ်ားကို နည္းၿပတစ္ေယာက္အေနႏွင္႔ အံ၀င္ခြင္က်ၿပသႏိုင္သည္႔အစြမ္းရွိရမည္။အသံုးခ်တတ္ရမည္ၿဖစ္သည္။ထို မွသာ အနာဂတ္အတြက္ အလြန္ထူးခြ်န္ေၿပာင္ေၿမာက္သည္႔ အားကစားသမားေကာင္းကိုေမြးဖြားႏိုင္သလို မိမိလည္း နည္းၿပေကာင္းတစ္ေယာက္အၿဇစ္သတ္မွတ္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။ၿပိဳင္ပြဲပိုင္းဆိုင္ရာအေနႏွင႔္လည္း မိမိ တပည္႔တစ္ေယာက္သည္ မည္႔သည္႔ၿပိဳင္ဘက္ႏွင္႔ေတြ႔ေစအံုးေတာ႔ အရည္အေသြးကို အသံုးခ်၍ နည္းစနစ္က် က်ေလ႔က်င္႔ထားလ်င္ မိမိဘက္ကကိုယ္႔တာ ကိုယ္လံုေနမည္ၿဖစ္သည္။

(၂)။Concern for the atheletes မိမိေလ႔က်င္႔ေပးေနသည္႔အားကစားသမားတစ္ေယာက္ဧ။္ အေၿခအေနအရပ္ ရပ္ကို ဘ၀ေပးအေၿခအေနကို အေသးစိတ္သိနားလည္ရန္ ေမးၿမန္းထားသင္႔သည္။အတြင္းက်က် လႈမႈေရးအ ေၿခအေနမဟုတ္ေတာင္မွ မိမိသင္ၾကားၿပသေပးသည္႔တပည္႔သည္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားလား ဒါမွမဟုတ္၀န္ထမ္းလားဆိုတာကိုသိထားလ်င္ေလ႔က်င္႔မႈအခ်ိန္ဇယားကိ္ုသင္႔ေတာ္သည္႔အခ်ိန္ေရးဆြဲေပးႏိုင္ ၿခင္းၿဖင္႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားဆိုလ်င္ေက်ာင္းခ်ိန္မထိခိုက္ေစသလိုဌာနဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ၿဖစ္ပါကလည္းရံုးခ်ိန္လြတ္သည္႔အခ်ိ္န္ကိုေလ႔က်င္႔ေစၿခင္းသည္႔သင္တန္းသားအေနၿဖင္႔ေလ႔က်င္႔မႈတြင္အေႏွာင္႔အယွက္ကင္းစြာၿဖင္႔ၿပည္႔ၿပည္႔၀၀အားစိုက္အသံုးခ်ႏိုင္သလိုထိေ၇ာက္ေသာေလ႔က်င္႔မႈလည္းၿဖစ္ႏိုင္မည္။နည္းၿပဆ၇ာ ေကာင္းၿဖစ္လိုသူမ်ားသည္ မိမိသင္ၾကားၿပသေပးေနရသူ၏ ပကတိဘ၀အေၿခအေနကိုႏွင္႔ဘ၀ၿဖစ္စဥ္မ်ားကို သိရွိေလ႔လာထားၿခင္းၿဖင္႔ရွဥ္လည္းေလ်ာက္သာပ်ားလည္းဆြဲသာသေဘာမ်ိဳးၿဖင္႔ေၿမြမေသတုတ္မက်ိဳးကိုင္ တြယ္ေလ႔က်င္႔ေပးၾကရမည္ ၿဖစ္သည္။
( ၃ )Ability to teach ဆိုလိူသည္မွာ နည္းၿပတစ္ေယာက္သည္ သင္ၾကားျပသမႈအပိုင္းတြင္ အရည္အခ်င္း ၿပည္႔၀မႈရွိရမည္ၿဖစ္သည္။သို႔မွသာ Effective run practice ဆိုသည္႔လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား အေပၚထိေရာက္စြာကိုင္တြယ္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။နည္းၿပဆရာေကာင္းတိုင္းတြင္ Knowledge of training Method ေခၚ သည္႔ ေလ႔က်င္႔မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အသိပညာဗဟုသုတၾကြယ္၀မႈၿပည္႔စံုေနရမည္ၿဖစ္သည္။ကြ်န္ေတာ္ တို႔လက္ေတြ႔ၾကံုေနရသမွ်အပိုင္းကေတာ႔ ဆီႏွင္႔ေရ ပင္ၿဖစ္သည္။ လက္ေမာင္း ေရွ႔ ေနာက္ ၏ ၾကြက္သား အေခၚအေ၀ၚကိုပင္နားမလည္သည္႔နည္းၿပမ်ိဳးၾကံဳေနရသည္။ေလ႔က်င္႔မႈနည္းပညာပိုင္းတြင္ဘယ္ဖက္ကစမ္း စမ္း ညာဖက္ကစမ္းစမ္း အစမ္းခံႏိုင္သူဆိုလ်င္ ပိုေကာင္းသည္။ဆိုင္ရာတြင္ ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ ေလ႔လာထားသင္႔သည္။နည္းစနစ္မ်ားကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ တတ္ေၿမာက္ထားမွသာလ်င္ မိမိကိုယ္ ယံုၾကည္ေသာ တပည္႔လည္းမ်ားၿပားျပီး ယံုၾကည္မႈၿမင္႔မားကာ ေအာင္ၿမင္ေသာနည္းၿပတစ္ေယာက္ ေအာင္ၿမင္ေသာ Gym တစ္ခုကိုဦးစီးဦးေဆာင္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။ေခတ္ႏွင္႔အညီၿဖစ္ပ်က္ေနသာ ကာယဗလ နညး္ပညာမ်ား ကာယဗလေလာကအေၿခအေနမ်ားကို မ်က္စိဖြင္႔ နားစြင္႔ ေလ႔လာထားသင္႔သည္။ထို႔အၿပင္ ကမၻာ႔ကာယဗလေလာက၏သတင္းမ်ား နာမည္ေက်ာ္မ်ား၏ အေၿခအေနမ်ားကို သိရွိထားသင္႔သည္ ထိုမွသာ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္မ်ား၏ ေမးၿမန္းစူးစမ္းမႈမ်ားၾကံုလာသည္႔အခါ ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ဘ၀မွ ကင္းလြတ္ႏိုင္ မည္ၿဖစ္သည္။ကိုယ္ေတြ႔ တစ္ခုေၿပာၿပရလ်င္ ကြ်န္ေတာ္႔ ကစားသည္႔ Gym မွ နည္းၿပတစ္ေယာက္သည္ နံရံတြင္ ကပ္ထားေသာ ဒိုရီယန္ရီတ္စ္ ပံုကို လာကစားသည္႔ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္က သိလ်က္ေမးတာ လား တကယ္ မသိလို႕ေမးတာလားမသိ နည္းၿပက ၿပန္ေၿဖလိုက္သည္ကို နားႏွင္႔ ဆတ္ဆတ္ၾကားလိုက္ရသည္ မွာ သူက ေသသြားၿပီကြ စင္ေပၚမွာ ၾကြက္တက္ၿပီး ေသသြားတာ သူ႔နာမည္ကေတာ႔ ငါေမ႔ေနၿပီ အာနိုးတို႔နဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ထဲတဲ႔မွားခ်က္ကကမ္းကုန္ပင္ၿဖစ္သည္။စင္ေပၚေသသည္ကမိုဟာမက္ဘင္နာဇီဇာအာႏိုးတို႔ေခတ္လည္းမဟုတ္။ သည္အခ်ိန္မွာကြ်န္ေတာ္သာ ေဘးက အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ ေဖာ္ေကာင္ဘညြန္႕ လုပ္လိုက္လ်င္ ဒီ နည္းၿပ အရွက္ကြဲေပမည္။ဒါမွမဟုတ္ ေမးသည္႔ ေကာင္ေလးက သိလ်က္ႏွင္႔ ပညာစမ္းလိုသည္႔ သေဘာႏွင္႔ ေမးပါကလည္း ပါးစပ္ကဖြင္႔မေၿပာသည္သာရွိမည္။စိတ္ထဲကေတာ႔ ငေပါၾကီးဟု သတ္မွတ္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ထို႔ေၾကာင္႔ နည္းၿပတစ္ေယာက္အေနႏွင္႔ တတ္ႏိုင္လ်င္ မိမိထက္စီနီယာ က်သူမ်ား ေခတ္ပညာတတ္နည္းၿပမ်ားထံမွ ကာယဗလစာအုပ္စာေပမ်ား ေရွ႔မွီေနာက္မွီအၿဖစ္ အပ်က္မ်ား ၿမန္မာ႔နာမည္ေက်ာ္ ကမၻာ႔နာမည္ေက်ာ္ ကာယဗလေမာင္မ်ား နည္းပညာမ်ားကို နည္းနည္းၿခင္းစီ ျခ ေတာင္ပို႔စုသလို စု၍ ပညာရွာသင္႔သည္။သို႔မွသာ ေခတ္စနစ္ႏွင္႔အညီ နည္းပညာမ်ား ဗဟုသုတမ်ား အၿမဲရွင္သန္ေနမည္ၿဖစ္သည္။
( ၄) Motivator ေခၚ နည္းၿပတစ္ေယာက္သည္ လံႈေဆာ္ေရးမႈး ေဆာ္ၾသေရးမႈးတစ္ဦးအၿဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္စြမ္း ရွိရမည္ၿဖစ္သည္။ေနပတိုင္းသည္ တနဂၤေႏြမဟုတ္ဆိုသလိုပင္ ကစားသမားတစ္ေယာက္သည္ စိတ္အစဥ္တစ္ေန႔ႏွင္႔တစ္ေန
႔မတူႏိုင္ေပ။ ၾကည္လင္သည္႔ ေန႔ရွိသလို အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုေၾကာင္႔ စိတ္မရြင္လန္းသည္႔ေန႔မ်ားလည္းရွိတတ္သည္။ထိူသို႔ေသာေန႔မ်ိဳးတြင္ တပည္႔အေပၚတြင္ ေခ်ာ္လဲေရာထိုင္ မေနပဲ ကစားခ်င္စိတ္ေပါက္လာေအာင္ နာမည္ေက်ာ္ေမာင္မ်ား အဘယ္သို႔ၾကိဳးစားကာ ေအာင္ၿမင္မႈရရွိလာပံု စသည္တို႔ကိုတတ္ႏိုင္သမွ်ေၿပာၿပကာလံႈေဆာ္ေပးသင္႔သည္။ေနာက္ဆံုးမရႏိုင္ေတာ႔သည္အေၿခအေနေရာ
က္မွသာအတင္းအၾကပ္သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ အနားယူေစသည္႔ သေဘာမ်ိဳးထားကာ အနားယူေစျခင္းၿဖင္႔ နည္းၿပ ႏွင္႔ တပည္႔အၾကား ေမတၱာေရာင္ၿပန္ဟပ္ေစႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။ထိုအၿဖစ္အပ်က္မ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္သိုက္ ဆရာဦးသာေအာင္ဆီမွာ ကစားစဥ္က ၾကံဳေတြ႔ဖူးသည္။တစ္ခါတစ္ေလက် ကစားခ်င္စိတ္မရွိေပ သို႔ေသာ္လည္း ဆရာ႔ကို ေၾကာက္စိတ္ၿဖင္႔ စိတ္မအပါတစ္ပါကစားသည္ကို ဆရာက ရိပ္မိသည္႕အခါ အနားသို႔ေခၚ၍ မင္း တို႔ ဖတ္ေနတာ ဘာစာအုပ္လဲ အာနိုး ကိုးေတာင္က်ား မင္းတို႔လုပ္ရပ္ေတြက ဖြတ္က်ား လုပ္ရပ္ ဖြတ္က်ားစိတ္ဓာတ္ေတြ ကိုးေတာင္က်ား ၿဖစ္ခ်င္ရင္ ကိုးေတာင္က်ားလိုက်င္႔ၾကံၾကေပါ႔။ဖြတ္က်ားစိတ္ ဓာတ္ကိုဘာလို႔ ေမြးၾကတာလဲလို႔ လံႈေဆာ္ ေပးခဲ႔သည္ ၾကိမ္းေမာင္းေပးခဲ႔သည္။ဆရာ႔ရဲ႔ စကားသံေတြကေတာ႔ တစ္ခါတစ္ရံ နားထဲမွာ ခါးသလိုရွိေပ႔မယ္ ေစတနာအၿပည္႔ပါတာေတာ႔ အေသအခ်ာပါဆရာ။

( ၅ ) As a student တစ္ခါတစ္ေလ နည္းၿပျဖစ္သူ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း တပည္႔တစ္ေယာက္ကဲ႔သို က်င္႔ၾကံ ေနထိုင္ရမည္ၿဖစ္သည္။ဆိုလိုသည္မွာ မိမမသိရွိေသးသည္႔ ယေန႔ အြန္လိုင္းေပၚမွ Up to date အၿဖစ္အပ်က္ တစ္ခ်ိဳ႔ကို မိမိအေနၿဖင္႔ ဆရာဆိုသည္႔ မာန္မနမထားပဲ တပည္႔တစ္ေယာက္ဆီမွ ေလ႔လာေမးၿမန္းထားသင္႔ သည္။သို႔မွသာ မိမိကဲ႔သို မသိရွိေသးသူမ်ားကိုလည္း ၿပန္လည္ေ၀မွ်ေပးႏိုင္သလို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ေနာက္ဆံုးရ အားကစားေလာက၏ အၿဖစ္အပ်က္မ်ားကို သိရွိႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။

က်န္အပိုင္းမ်ားကိုဆက္လက္တင္ၿပေပးပါမည္။
တင္ဆက္သူ။ ။ေအာင္ေအာင္(လိႈင္)

No comments:

Post a Comment